9 עובדות מפתיעות על שריפת גופות

למרות ששריפת גופות הנו מנהג קבורה עתיק יומין, עם היסטוריה של מעל אלפי שנים, יש הרבה מאוד מסתורין וחוסר ידיעה סביבו- במיוחד בארץ ישראל. כמעט כל עובדה מפתיעה לקוחות שלנו. אז הנה רשימה של 9 עובדות מפתיעות מעניינות

עובדה 1 – שריפת גופות היא שיטת קבורה מאוד פופולארית ובמדינות רבות היא השיטה המובילה!

כיום מעל 50% מהנפטרים בארה"ב מעדיפים שריפה ביחס לקבורה. במדינות במזרח כמו יפן, טאיוואן והונג-קונג בהן  שיעור האנשים שבוחרים בשריפה הוא מעל 90%.

ישנן מדינות אירופאית רבות, ביניהן בריטניה, שוודיה, דנמרק  בהן שיעור הבוחרים בשריפה הוא מעל 75%

בסין כ- 48% מהאולוסייה בוחרת בשריפת גופות, בוהודו 84% מהאוכלוסייה בוחרת בשריפת גופות.

ובישראל  אנחנו נעים בין אחוז אחד לשני אחוזים! ובמגמת עלייה

ניתן להעמיק בקישור הבא על הסטטיטיקות של שריפת גופות

עובדה 2 – שריפת גופות חוקית בישראל ומתנהלת מזה שנים

משנת 2004 מתאפשרת שריפת גופות בישראל. לאורך השנים עמדה חוקיות השריפה בפני בית המשפט והחקיקה בישראל מאוד ברורה בנושא וקובעת שצוואת הנפטר היא שקובעת.

הבסיס החוקי הנו חוק הזכות לקבורה אזרחית חלופית שנחקק בשנת  1996, ובו נקבע כי כל אדם זכאי להיקבר על פי השקפתו בבית עלמין אזרחי חלופי, אם בחר בכך. יובהר כי קבורה אזרחית אינה בהכרח קבורה חילונית; זהו טקס קבורה שאופיו נקבע על פי  בחירת הנפטר, לפני מותו, או בחירת קרוביו. לפי החוק, "הבחירה יכול שתהיה בצוואה או בכל דרך אחרת".

ניתן לקרוא בקישור הבא על חוקיות שריפת גופות בישראל

עובדה 3 – שריפה יכולה להיות הרבה יותר זולה מקבורה

ברוב מדינות העולם, שריפת גופות נבחרת רבות משיקולים כלכליים. העלות של קבורה כוללת עלויות של חלקת קבר, וארון, שלא בהכרח נדרשים כאשר בוחרים בחלופה של שריפת הגופה.

בישראל קבורה יכולה להיות ללא עלות, אך כאשר אנשים רוצים לבחור את מקום קבורתם (עיר השונה מעיר המגורים, או חלקה ספציפית או המנעות מקבורה רוויה ) הם נדרשים לשלם על חלקת הקבר.

עובדה 4 – האפר הוא לא בדיוק אפר – אלו שרידי העצמות, הנטחנים לאחר השריפה.

אנו מתייחסים לשרידים שנשרפו כאפר אך מה שנשאר מאחור הוא למעשה שרידי עצמות. לאחר שריפת הגופה, השרידים נאספים ומועברים למעבד מיוחד הטוחן את השברים לתוצר שאנו מכנים "אפר".

עובדה 5 – הרבה דתות תומכות בשריפה

הנצרות, בודהיזם, הינדואיזם (שמקיפות מעל 50% מאוכלוסיית העולם)  תומכות בשריפה. ההינדואיזם אפילו דורשת מהאדם לעבור שריפה כשער הנכון לצאת אל הגלגול הבא. האיסלם ורוב זרמי היהדות מתנגדים לשריפה.

עובדה 6 – שריפת גופה נמשכת בין שעה לשלוש שעות, בהתאם לגודל הגופה והתנור

תא שריפה, הוא תנור תעשייתי גדול מספיק כדי להכיל גופה אחת. בתא השריפה מופעלים מבערים העושים שימוש בסולר, גז טבעי או פרופאן. התא בנוי בתוך שכבת לבנים עמידות בחום. לבנים אלו עמידות בטמפרטורות של עד 2000 מעלות.

השריפה עצמה מתבצעת בטמפרטורה של בין 800 ל- 1000 מעלות צלזיוס ונמשכת לרוב בין שעה לשלוש שעות בהתאם לתנור ולגודל הגופה.

ניתן ללמוד בקישור הבא על מלוא תהליך שריפת גופות

עובדה 7 – קוצב לב יכול להתפוצץ בתא התנור ולכן יש להסירו לפני תחילת התהליך!

קוצבי לב עושים שימוש בסוללות ליטיום. סוללות אלו שנחשפות לחום של התנור עלולות להתפוצץ ולגרום נזק ממשי לתנור. כדי למנוע זאת, יש להסיר את הקוצב בהליך כירורגי שמבוצע לפני השריפה.

עובדה 8 – ניתן לפזר את האפר באופן עצמאי אבל לא בכל מקום!

כל אחד יכול, כחלק מדרך ההנצחה שהוא בוחר, לפזר את האפר במקום שהוא מרגיש קשר מיוחד אליו. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם נדרש אישור לבצע פיזור. לדוגמא,  פיזור אווירי (ממטוס ) דורש אישור. פיזור ימי אפשרי ללא אישור. פיזור עצמאי במקום בעל משמעות אישית לרוב לא יתקל בבעיות בירוקרטיות.

עובדה 9 – אפשר לקיים מעמד פרידה לפני ו/או אחרי הפרידה.

הבחירה היא שלכם.  ישנם אנשים שמעדיפים לקיים את מעמד הפרידה לפני שריפת הגופה. במקרה כזה המעמד יערך כאשר הגופה תמצא בארון קבורה. למי שמעדיף לקיים מעמד פרידה לאחר השריפה ניתן לקיים מעמד זה בכל מקום המכבד את המעמד.


אנו בבדרכך מנסים לעזור לאנשים להפרד בדרך שלהם. אנו משלבים שירותים של שריפת גופות, מעמדי פרידה מכבדים ומוצרי הנצחה איכותיים.

נשמח לענות על כל שאלה שתעלה בראשכם!

אולי יש לכם עוד שאלות?

נשמח תמיד לחשוב יחד, להתייחס לשאלותכם – פשוט צרו קשר

התקשרו  073-3742020 או השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן