מה לעשות עם האפר לאחר אופרה (שריפת גופות)?

שריפת גופות היא דרך הקבורה הפופולריות ביותר בעולם כיום. ההחלטה על דרך הפרידה מתחילה בשאלה האם הקבורה הדתית אינה מועדפת עליך ואתה מעוניין לבחון קבורה אזרחית. ואם כבר בחרת בקבורה אזרחית ובחרתם בשריפת גופות הגעתם לשלב עם הרבה מאוד אפשרויות נוספות –  השלב בו צריך להחליט מה לעשות עם האפר שמתקבל לאחר שריפת הגופה.

לפיזור או קבורת האפר האפר יש חלק בלתי נפרד מהפרידה וההנצחה של הנפטר. היא יכולה להיות עוד דרך לחבר את המוות לאופן בו חי הנפטר את חייו ולערכים שהיו חשובים לו.

אז מה אנשים עושים עם האפר?

1. שומרים אותו בבית – אחת מדרכי ההנצחה הכי נפוצות היא מיקום כד האפר במקום בבית שהופך להיות פינת הנצחה.

2. פיזור האפר במקום עם זיקה לנפטר. יש המפזרים את האפר בים. ניתן לבצע טקס פרידה קטן על גבי יאכטה שכורה שבסופו מפזרים את האפר בנקודה מסוימת בים. ניתן לשמור את נקודות הציון של הפיזור ולחזור לאותו מקום מדי תקופה כחלק מתהליך ההנצחה והזכרון. יש כאלה שמפזרים את האפר במדבר. יש כאלה שמפזרים במקום בטבע שאהב הנפטר. אפשרויות הפיזור של אפר הן כמעט אינסופיות.

פיזור אפר בים

 

3. קבורת הכד! ישנם הרבה אנשים שחשוב להם מאוד שיהיה מקום קבוע ונגיש לכל אדם שרוצה לבקר ולחלוק כבוד לנפטר. עבורם החלופה של קבורת הכד בבית קברות אזרחי, לרוב מדובר בחלקות קבורה קטנות, הינה פתרון מצוין לצורך זה. 

4. קולומבריום – בחלק מבתי הקברות האזרחים, מוצעת חלופה לחלקת קבר לכד בתצורה של ארון שיש עם מקומות אחסון קבועים ונעולים לכדים. ארון זה נקרא קולומבריום. היסטורית הקולמבריום היה כינוי למתקנים חצובים בסלע מהתקופה העתיקה ובהם גומחות רבות חצובות בקיר זו לצד זו וזו מעל זו. בתרבות הרומית שימש הקולומבריום לקבורת אפר משריפת מתים. 

בעוד שחלקת קבר של כד זולה מחלקת קבר של ארון קבורה, הקולומבריום נותן מענה לצורך של מקום קבורה קבוע בבית קברות בעלות נמוכה יותר.

קולמבריום לכדי אפר של שריפת גופות

5. לשתול. עבור אותם אנשים שהטבע היה חלק משמעותי בחייהם, ישנה אפשרות בה נעשה שימוש באפר כחלק מהתזונה של שתילי עצים. הדרך הפשוטה היא לערבב את האפר ואדמה של שתיל או עץ בוגר ואז לנטוע אותו עם האדמה שהוכנה במקום נכון מבחינת הנצחה – מקום נגיש שניתן בקלות להגיע אליו או מקום שהיה חשוב למנוח. ישנם כדים שכבר מוכנים עם זרעים ואדמה והם נועדו לשילוב בין אפר שריפת גופת המנוח והזרעים שיבססו חיים חדשים.ניתן להתרשם מכדים כאלה ב- https://www.thelivingurn.com/

6. תכשיטים –  אחת הדרכים הפופולריות ביותר להיאחז בזכרונו של יקירכם היא על ידי יצירת תכשיטי זיכרון מאפר  או שילוב האפר בתכשיטים שנבנו לכך. כיום ניתן למצוא מבחר גדול של תכשיטים –  תליונים, טבעות,  וצמידים המשלבים בתוכם את האפר שנוצר בתהליך השריפה. (הוספת תמונות של מוצרים ושני קישורים לחברות בחו"ל). 

7. זיקוקים – אם יקירכם חי את החיים במלואם, אז למה לא לתת להם לעזוב במפץ גדול? כיום ניתן לשלב את האפר שנוצר בתהליך השריפה לתוך זיקוקי דינור כך ליצור תצוגות מדהימות, עם זיקוקים המפזרים את האפר בסטייל.

8. קעקועי זיכרון  – בתקופה האחרונה מתפתח מנהג בו אנשים מקעקעים את שם המנוח כדי להנציח את זכרו ולחבר אותו לגופם.  מנהג זה התפתח עוד יותר כאשר פותחה שיטה לשילוב כמות קטנה מאפרו של המנוח בדיו לקעקוע. בדיו שכולל את האפר ניתן להשתמש במגוון עיצובים ומגוון צבעיםיהלומי זיכרון – התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת כיום לייצר יהלומים תוך מיצוי פחמן מאפר. בדרך זו נוצרים יהלומים מאפר שריפת הגופה. את היהלומים ניתן לשלב בתכשיטים כך שיקירכם תמיד יהיה אתכם. לדגומא, חברת CREMATION INK מיצרת דיו לקעקועים מאפר.

9. גוף האדם מכיל 18% פחמן ואילו היהלומים הם פחמן טהור. יהלומי זיכרון הם יהלומים אמיתיים, העשויים מאפר הנפטר וניתן לדרג אותם באופן זהה לדירוגם של יהלומים טבעיים. ההבדל היחיד בין יהלומים טבעיים ליהלומי זכרון מקורם – יהלומי זיכרון נוצרים מאפר ואילו יהלומים טבעיים הם מינרלים הנוצרים מתחת לאדמה לאורך מיליארדי שנים. בנוסף, חנקן מהווה 3% מגוף האדם, כך ששימוש באפר משריפת גופה יוצר יהלום עם צבע המשתנה מצהוב לכתום עמוק. כדי ליצור יהלום שקוף, יש להוציא את חלקיקי החנקן מהאפר לפני יצירת היהלום. ישנן מספר חברות בעולם המתמחות בהכנת יהלומים הנבדלים בגודלם, צבעם, איכותם וצורתם.

10. פיזור אווירי – ישנם אנשים שלוקחים איתם את האפר במטוס קל, בוחרים אזור מתאים לאופי המנוח (ים, מדבר, יער, עיר, מעל אזור מאוד מסויים) ומפזרים את האפר מהשמיים ובכך מנציחים את יקירם בכל אותו אזור, הופכים אותו לחלק מהאזור.

  1. אומנות – ישנם אנשים המשלבים את האפר ביצירת אומנות. אם זה בשילוב האפר בחומרי פיסול או לפעמים בשילוב האפר בצבע של ציור.
  2. מוזיקה –חברת  And Vinyl משלבת את האפר הנוצר משריפת גופה עם פולימרים שמהם מיוצר תקליט! הם מאפשרים לאוהבי מוזיקה להנציח את יקירהם בתור מוזיקה או שיר לנצח.

אולי יש לכם עוד שאלות?

נשמח תמיד לחשוב יחד, להתייחס לשאלותכם – פשוט צרו קשר

התקשרו  073-3742020 או השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן