חשיבות ההלוויה או מעמד הפרידה בתהליך האבל

"טקס ההלוויה עוזר לנו להכיר במציאות המוות, מעיד עדות לחיי המנוח, מעודד את הבעת האבל באופן התואם את ערכי התרבות, מספק תמיכה לאבלים, מאפשר לנו לחזק את האמונה והאמונות על חיים ומוות, ומציע המשכיות ותקווה לחיים."   – ד"ר אלן וולפלט – סופר, מחנך ומטפל קליני

לדברי ד"ר וולפלט, הלוויה עוזרת לשכולים לענות על 6 צרכים בסיסיים של אבל. אנשים שכולים העונים על צרכים אלה לרוב מסוגלים להתמודד עם צערם בצורה טובה יותר וממשיכים למצוא משמעות בחיים ודרך להמשיך הלאה.

1. הכרה במציאות המוות.

תכנון והשתתפות בטקסי לוויה משמעותיים עוזרים לנו לפתח את ההבנה האינטלקטואלית של המוות ולהכיר במציאות שהאדם מת. 

2. התקדמות לעבר כאב האובדן.

ההלוויה עוזרת לנו לבטא ולחבק את הכאב האישי. הצער, הכאב ומסע ההתמודדות האישי מאפשר לנו להתחיל להחלים.

3. זכור את האדם שמת.

הלוויה משמעותית מאפשרת לנו לחלוק זכרונות של האדם שנפטר. ההלוויה היא גשר, היא מייצרת את המעבר ביחסינו עם המנוח מאחד המבוסס על נוכחות פיזית לכזה המבוססת על זיכרונות. 

4. פיתוח זהות עצמית חדשה.

אובדן של אדם אהוב לעתים קרובות משנה את תפקידנו. יתכן ואנחנו כבר לא נהיה יותר בעל או אישה של , או בת של, או הורה של אלא בזכרון. ההלוויה משמשת כ"טקס מעבר" שמתחיל בתהליך פיתוח זהות עצמית חדשה עבור השכולים ופיתוח תפקידם החדש. התפקיד לפעמים כבר מתחיל ביום הפטירה ומתפתח לאורך תהליך האבל. 

5. חפש משמעות.

הלוויה מספקת הזדמנות לחקור את משמעות החיים והמוות. זה עשוי לעזור לחזק את אמוננו ולספק נחמה. זה עשוי גם לעלות תהיות על היותנו בני תמותה ומשמעות החיים שלנו.

6. קבל תמיכה שוטפת מאחרים.

הלוויות משמשות מקום התכנסות מרכזית לאבלים. הנוכחות שלנו בהלוויה מדגימה תמיכה לשכולים ומספקת להם מקום לקבל תמיכה בצערם

אולי יש לכם עוד שאלות?

נשמח תמיד לחשוב יחד, להתייחס לשאלותכם – פשוט צרו קשר

התקשרו  073-3742020 או השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן