אנשים ידועים שבחרו בשריפת גופם כדרך הפרידה

בישראל עולה המודעות לפרידה באמצעות שריפת גופות מדי שנה. יותר ויותר אנשים בוחרים בדרך זו שבעולם היא דרך הפרידה המובילה במספר רב של מדינות.

לפעמים מפתיע לגלות כי דמויות מוכרות רבות בחרו להיפרד מהעולם דרך שריפת גופתם ופיזור או קבורת האפר. להלן רשימה מקוצרת של אנשים שבטח שמעתם עליהם, אבל אולי תופתעו ללמוד שהם בחרו לשרוף את גופם לאחר מותם.

  • רונה רמון, בחרה בשנת 2018 שגופתה תישרף כדי למנוע מילדיה לחוות עוד לוויה. רמון, אלמנת האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל ואמו של הטייס אסף רמון ז"ל, הותירה אחריה לא רק את שלושת ילדיה הנוספים אלא גם הוריה ובצוואתה האחרונה היא ביקשה למנוע עוד לוויה קשה ובחרה במסלול של שריפת גופה.

רונה רמות בחרה בשריפת גופות

  • אלברט איינשטיין – אלברט איינשטיין בחר שלאחר מותו יתקיים טקס פרידה מצומצם, שגופתו תישרף והאפר יפוזר במקום שלא יהיה ידוע לציבור הרחב. הוא עשה זאת כדי שאנשים לא ינסו ללמוד מגופתו, ולא יהפכו את מקום קבורתו למקום עלייה לרגל. 

אלברט איינשטיין בחר בשריפת גופות

  • זיגמונד פרויד – זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, בחר לשרוף את גופתו עם מותו בלונדון. אפרו הועבר בכד בסגנון גרקיני שקיבל במתנה ממארי בונפרטה. הכד מאוחסן בקולומבריום של המשרפה.

זיגמונד פרויד בחר בשריפת גופות

  • ג'ורג הריסון, הגיטריסט הראשי של הביטלס, בחר בשריפת גופתו וקיום טקס פשוט בקרמטוריום בלוס אנג'לס.  על פי צוואתו, הוא נשרף זמן קצר לאחר מותו (תוך תשע שעות) ואפרו פוזר מעל הגנגס, נהר קדוש בהודו.

ג'ורג הריסון מהחיפושיות בחר בשריפת גופות

  • כריסטופר ריב, כוכב הסופרמן נשרף גם הוא לאחר טקס הלוויה פרטי בניו יורק. מאוחר יותר אפרו פוזר על ידי משפחתו.

כריסטופר ריב בחר בשריפת גופות

  • וולט דיסני שנפטר בשנת 1966 בחר בצוואתו שגופתו תישרף ושאפר השריפה יטמן בבית קברות בקליפורניה

וולט דיסני בחר בשריפת גופות

  • ג'ון לנון שנרצח בשנת 1980 בחר בשריפת גופתו. אשתו יוקו אונו פיזרה את אפר גופתו בסנטראל פארק (ניו יורק)

ג'ון לנון בחר בשריפת גופות

  • דיווייד בואי, שנפטר בשנת 2016 בגיל 69, ציווה שגופתו תישרף, שיתקיים טקס קטן לזכרו ושאפר הגופה יפוזר באיי באלי באינדונזיה

דיוויד בואי בחר בשריפת גופות

  • איימי ויינהאוס – איימי היא אחת מ"מועדון ה -27 ", אוסף מוזיקאים פופולריים שאינם קשורים אחרת שנפטרו באופן טרגי בגיל 27. לאחר הלוויה פרטית, איימי נשרפה בקרמטוריום. האפר שלה פוזר יחד עם האפר של סבתה שנפטרה 5 שנים לפני כן. שריפת הגופה של איימי הייתה יוצאת דופן, מכיוון שהייתה יהודייה.

איימי ווינהאוס בחרה בשריפת גופות

  • אלפרד היצ'קוק, קולנוען סרטי מותח ידועים כמו "פסיכו", הלך לעולמו בשנתו בגיל 80. הוא נשרף על פי בקשתו ואפרו פוזר מעל האוקייאנוס השקט לאחר טקס הלוויה בבוורלי הילס, קליפורניה.

אלפרד היצ'קוק בחר בשריפת גופות


אנו בבדרכך מנסים לעזור לאנשים להפרד בדרך שלהם. אנו משלבים שירותים של שריפת גופות, מעמדי פרידה מכבדים ומוצרי הנצחה איכותיים.

נשמח לענות על כל שאלה שתעלה בראשכם!

אולי יש לכם עוד שאלות?

נשמח תמיד לחשוב יחד, להתייחס לשאלותכם – פשוט צרו קשר

התקשרו  073-3742020 או השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן